Те помагат на концентрацията и насърчават упоритостта
Илюстрация: Guliver / iStock
Предстои началото на учебната година. Хлапетата, които до сега са играли на воля, за първи път ще влязат в клас, ще седнат на чина и трябва кротко да седят поне 40 минути.
Ето няколко весели игри, особено подходящи за бъдещи ученици - както за първокласници и тези, които ще са във втори клас.
Упражненията ще са от полза и за всички, които трудно се задържат на едно място, разсейват се и не могат да приковат вниманието си дълго върху едно нещо.
Изграждането на чувство за самоконтрол изисква време и тренировки. Трудно е детето да прави не това, което му се иска, а това, което трябва и то в определен момент. И да се движи по „разписание“.
Усвояването на тези навици обаче ще му помогне в бъдеще да стои на мирно чина, да слуша учителката, да изпълнява задачите, без значение дали му е интересно или не особено, да работи в темпото, което училището налага.
Снимка: Guliver / iStock
Тази мотивация се явява обичайно към 6-7-годишна възраст в зависимост от степента на развитие на челния дял на главния мозък.
С други думи хлапетата, които отиват на училище, вече трябва да са готови за обучение. Не всички имат тази готовност. Има естествено и изключения – деца, при които процесът на развитие не е завършил. Добре е да им помогнем.
Какъв по-лесен начин от игрите? Бонусът от тези занимания е, че развиват системите на възприятие, а децата се забавляват истински.
Стой, замръзни
Детето трябва да остане известно време на един крак. В началото може да се държи за някаква опора. След това, без да се държи, да сгъне втория крак в коляното. След като минат няколко секунди, да придвижи сгънатия крак в страни и напред.
Ако детето успее да се задържи на един крак 60 секунди, значи е готово за училище.
Пети – пръсти
Упражнението изисква хлапето да се движи равномерно по права линия, като поставя крак пред крак – пети, пръсти, пети … и така да се придвижва. Може да е близо до стената или в началото майка или татко да го придържат.
Когато се справи със задачата, тя се усложнява. То трябва да продължи да ходи, като протегне ръце напред или ги разпери в страни. А след това – със затворени очи. Това вече е висш пилотаж (Е, може да надниква от време на време, но тайно).
Наблюдавайки изпълнението на това упражнение, може да разберете дали детето е старателно или не, упорито ли е или не особено, готово ли е да се откаже при първите трудности, да се разплаче или … не се предава лесно.
Може да помогнете на хлапето, ако то помоли за помощ или го попитайте: „Нужна ли ти е моята помощ?“
И ако я иска, може да до подкрепяте, да го държите за рамото или за ръка.
Раз-два
Упражнението е просто. Детето трябва да ходи, като повдига високо крак с опънато коляно, все едно марширува. Но ръцете му са на главата, с кръстосани зад тила длани. След това марширувайки, с левия лакът трябва да приближи до дясното коляно, без да губи равновесие.
Дясна ръка, ляв крак
Трудно и весело упражнение. С дясната ръка детето се държи да опора – стена или стол. Протяга лявата ръка напред, а левият крак е назад. И, когато кажете „раз“, те трябва да се разменят. На „два“ се връщат в изходна позиция. Вероятно в начало детето ще размахва некоординирано ръце и крака. След това – ще се справи.
Най-важното е упражнението да се изпълнява правилно. В началото е достатъчно да се повтори само два пъти.
Илюстрация: Guliver / iStock
Направи като мен!
Целта на това упражнение е децата да повторят това, което родителят прави. Може да използвате огледало, но може и без. Главното е хлапето да изпълнява точно и в синхрон с вас вашите движения. Разтваряте ръце бавно в страни, повдигате ги и ги спускате. След това остават на височина на раменете, наляво-надясно и се спускат на долу.
Пробвате да нарушите равновесието и да задържите позата. Първо се накланяне на ляво после на дясно. За много 6-7 годишни това упражнение и трудно. А, още по-трудно е, ако ръцете и краката се движат едновременно, но в различни посоки.
Внимание! Ако детето приема болезнено всеки неуспех, не усложнявайте задачата. Това може да го демотивира.
Важна е позитивната подкрепа. Може да се получи от раз. Ако не стане, насърчавайте хлапето „Ти си страхотен!“ , „Не се получава? Пробвай отново! Хайде да го направим заедно!“
Важно е детето да участва с желание и правилно да изпълни упражненията. Дори един месец да ги правите като отделяте на ден по 7-11 минути, ще е достатъчно. Ще му помогнете по-лесно да се съсредоточава , за изпълнява действия, чийто смисъл не разбира напълно, но ги следва, защото така трябва. И през септември, когато тръгне на училище, ще му е по-лесно.
Източник: chips-journal.ru, адаптация Мона Василева
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари